A korán kelő néző végre még egy nála is korábban ébredő sorstársától tudhatja meg, hogy a kandallótűzzel és szerető hitvessel megspékelt hétköznapi idillt a szerencséseknek sem adják ingyen. A londoni kiállító teremtől a Pusztáig ívelő karriertörténet kulisszái mögött a tűzifa aprítás és az időjárási viszontagságok okozta mindennapos kellemetlenségek is egyként részei a paradicsomi hangulatnak. A természetfotós „munkahelyén" nyáron nagyon meleg van, télen nagyon hideg van, s a kettő közt meg ott a szélben, vízben és sárban tocsogás. A napfelkelték, a csönd, és a hű társ, aki nem rivalizál a szenvedéllyel, mely hajnalok hajnalán rángatja ki kedvesét a dunyha-melegéből, feledtetik a városi lét kényelmét.
Aki sosem volt még madár lesen, az könnyen hiheti, hogy valami vadászati esemény aktusát hagyta ki az életéből. Stábunk lábujjhegyen volt kénytelen forgatni, hogy beavathassuk nézőinket a madárélet titkaiba. Az a bizonyos elkapott pillanat, mely egyaránt rabul ejti a kiállítás megnyitók függőit és a lelkes természetvédőket, túlélőtábori körülmények közt töltött megfigyelések és előkészítések eredményeként lesz a kitartó fotográfusi munka gyümölcse. Sebő Feri leesett állal konstatálhatta, stábunkkal egyetemben, hogy a természetfotó természetessége, bizony vérrel-verejtékkel, mesterségbeli trükkök és technikai lelemények garmadájával hozható létre!
Máté Bence számos fotóapparátusi újítást hajtott végre, innovációs eljárásokkal téve tökéletesebbé az illúziót, mely nélkül, mint adásunkból is kiderül, a XXI. századi természetfotózás a média kínálta számos káprázat közepette, nem rúghatna igazán labdába.
Adás napja: 2007. december 8.
Ajánlott bejegyzések:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.